2 veckor kvar...



Det närmar sig!! Snart skall man äntligen sättas på prov efter månader av träning. Var i torsdags uppe på Cykelcenter och hämtade kartonger till cyklarna. Det börjar kännas att det snart är dags att ta flyget ner…

Sprang ett millopp i onsdags, mest för att få ta i lite grann en gång innan tävlingen. Var inte förberedd på något sätt och benen kändes inte speciellt lätta, men sprang ändå in på en hög 36'a vilket får ses som klart godkänt. Fanns några riktiga raketer med, Mikael Ekvall sprang på 30:20 vilket snabbt tar ner en på jorden om man inte redan befinner sig där. 

Förra helgen körde jag även ett testpass. 83 km cykel följt av 20 km löpning. Cyklingen bestod av tre varv och där körde jag väldigt jämnt. Diffade som mest en knapp minut mellan varvtiderna. Sedan var det dags för löpningen, startade i 4:30 fart ut på en vändbara. 1 km ut, 1 km in. 10 varv. Efter 2 varv tittade jag inte mer på klockan utan körde bara på i ett kontrollerat och bekvämt tempo och drack någon mun cola vid varje varvning. Snittade totalt 4:20 pace utan att ta ut mig helt vilket känns lovande.

Det är lite småfix kvar inför resan… Tävlingskläderna är fortfarande på tryckeriet, vi kommer tävla i Trimtexkläder. Jag kommer låna ett något grundare framhjul då mina 90 mm känns väl djupa för Lanzarote som kan vara rejält blåsigt. Har fått på rätt utväxling i alla fall, det blir 53/39 och 12/27 på tävlingsdagen.

/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar