Spänner bågen på nytt


Jag har anmält mig till Ironman Kalmar 2016. Trots ett jobb som innebär massa pendling är detta vad jag vill, får hushålla med min tid och försöka träna lite smartare istället för att ösa på med timmar. Samtidigt befinner jag mig i ett skede i livet som gör att jag tror att jag behöver det här. En enklare tillvaro med färre beståndsdelar men mer fokus. Har blivit lite spretigt den sista tiden, lätt att det blir så kanske, när man inte har så mycket som verkligen betyder något på riktigt. Samtidigt fungerar träningen mycket bättre för mig om jag har ett mål, det är svårt att träna utan riktning, blir ingen nivå på’t, jag har inte den disciplinen. Jag ser helt enkelt denna anmälan som en gåva till mig själv, det blir bäst så här.
Kalmar går av stapeln 20’e Augusti. Även Jönköping som blir Ironman 70.3 kliar, anmälan öppnar 30’e September. Ligger bra till 10’e Juli som någon form av testlopp. Sen är jag även nyfiken på Borås där det blir en tävling på samma distans.
Men vi börjar med att försöka rätta till några brister. Har ett knä som kräver lite underhåll samt en rejäl obalans i höften. Inbillar mig även att jag en gång i tiden hade ett ganska fint löpsteg som även var hyfsat energieffektivt, en inte helt oviktig detalj inom långdistanstriathlon, dags att hitta tillbaka till det.

Får fila på ett upplägg och återkomma i ämnet. Till dess – ta hand om er.
/K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar