Årets tävlingsdebut

Ja då har man klarat av tävlingsdebuen för året och det var ju ingen succé direkt. Enligt plan skulle det bli en hel del längdskidor denna vinter som en fin basträning till Lanza och några långlopp för att vara i form till vasaloppet. Men vintern sviker och debuten blev istället orientering och Säffle OKs skinklopp på trettondagen, en fin tradition. Skrev in mig på långa banan, laddad upp över öronen. Liten omväg efter startstämpling och sedan iväg. En rolig 6,8km bana med 16 kontroller, men efter att slarvat lite på väg till 8:an så upptäckte jag väl framme att min stämpelpinne var borta. Stämplade i kartan och letade sedan efter pinnen genom att springa tillbaka till sjuan, men ingen pinne å finne. Fortsatte banan hela vägen och kom i mål på ca 46 min. Mitt resultat blev "UTESLUTEN", vinnaren vann på 46 min. Om bara .... Men, det är ju så att orientering består av fler moment än springa fort och rätt, har man inte ordning på sina prylar är man ej värd att vinna, jag e inte bitter. Var trots detta en riktigt kul tävling, med ärtsoppa innan prisudelningen, och även för de uteslutna.

\P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar